Search
  • خانه
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • بهداشت و سلامت
  • سبک زندگی
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • ورزشی
  • خانه
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • بهداشت و سلامت
  • سبک زندگی
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • ورزشی
رکوردزنی بیمه کوثر در بازار داغ رقابت

رکوردزنی بیمه کوثر در بازار داغ رقابت

سپتامبر 5, 2023
در سایر
0
اشتراک در فیس بوکاشتراک در توییتر

فروش ۵۱ هزار میلیارد حق بیمه تولیدی در پنج ماه نشان می‌دهد که بیمه کوثر توانسته در بازار داغ رقابت به رکود قابل توجهی دست یابد.

به گزارش دیده نیوز به نقل از پول نیوز، اقتصاد در بخش‌های گوناگونی تعریف می‌شود، اما چالش‌های مرتبط با این بخشها، مبحثی تحت عنوان ریسک را مطرح می‌کند. امروزه هر شغل، سرمایه گذاری یا بنگاه اقتصادی، با مشکلات خاص خودش رو به رو است و برای آنکه بتوان این مشکلات را مدیریت یا از کنار آن‌ها با کمترین چالش عبور کرد، نیازمند مدیریت ریسک هستیم که بار مدیریت ریسک بر دوش شرکت‌های بیمه قرار دارد.

مطالب پیشنهادی

لس‌آنجلس در محاصره ۶ آتش‌سوزی ویرانگر

سواد رسانه‌ای در برنامه هفتم چه جایگاهی دارد؟

افزایش شرکت‌های بیمه

در گذشته شرکت‌های بیمه انگشت شمار بود، اما امروزه بیش از ۳۰ شرکت بیمه به ارایه خدمات متنوع می‌پردازند و همین کثرت شرکت‌های بیمه، عملکرد مثبت یا منفی آن‌ها را تشریح می‌کند. این در شرایطی است که رییس کل بیمه مرکزی اعلام کرده بزودی به شرکت‌های بیمه دیگری مجوز فعالیت داده خواهد شد.

اهمیت رضایت مشتریان

در اقتصاد کنونی نکته بسیار مهمی تحت عنوان رقابت مطرح است. هر چقدر تعداد شرکت‌ها یا بنگاه‌هایی که تولید می‌کنند یا خدمات ارایه می‌دهند، بیشتر باشد، رضایت مشتریان در صدر قرار می‌گیرد. شرایط گذشته نشان داده انحصار همواره به نفع ارایه دهنده خدمات یا تولیدکننده بوده و در این بین مصرف کننده، زیان دیده اصلی است.

بازار داغ رقابت بیمه

تعداد بسیار شرکت‌های بیمه در کنار خبر صدور مجوز برای شرکت‌های جدید، این هشدار را می‌دهد که شرکت‌های بیمه باید با جدیت و تلاش بیشتری در خدمات رسانی گام بردارند تا در عرصه رقابت، نه تنها بتوانند گلیم خود را از اب بیرون بکشند، بلکه گام‌های توسعه و پیشرفت را نیز بردارند. تحقق این مهم به مدیرانی کارآمد و مسلط به حوزه بیمه نیاز دارد.

رشد ۶۷ درصدی بیمه کوثر

برای آنکه بتوانیم عملکرد شرکت‌های بیمه را مورد بررسی، مقایسه و نقد قرار دهیم، نیازمند مستنداتی هستیم که متکی بر آمار‌های دقیق باشد. در این بین شرکت بیمه کوثر آمار‌هایی ارایه کرده که بیانگر حضور پرقدرت در عرصه بیمه است. بیمه کوثر اعلام کرده در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۲ با حدود ۶۷ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به فروش ۵۱ هزار و ۳۷۶ میلیارد ریال رسیده است. معاون برنامه ریزی و نوآوری شرکت اعلام کرده که این تولید حق بیمه با ترکیب فروش ۸۴.۱ درصدی در رشته‌های غیر زندگی و ۱۵.۹ درصدی در رشته زندگی محقق شده و فروش رشته عمر و سرمایه گذاری در پنج ماهه سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته ۴۹ درصد رشد داشته است.

رکورد زنی‌های ویژه

فروش بیمه در رشته‌های معمول همچون خودرو یک امر عادی است، اما هنگامی که مسعود طاهری وسیه سری اعلام می‌کند در طی این دوره رشته‌های کشتی، هواپیما، انرژی و درمان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشترین درصد فروش را میان رشته‌های بیمه‌ای داشته، نشان می‌دهد که بیمه کوثر در زمینه ریسک‌های حساس، گام‌های موثرتری برداشته و توانسته نیاز کشور به این بخش از بیمه را مرتفع کند.

اثبات برادری با خسارت پردازی

یکی از جدی‌ترین چالش‌هایی که همواره مورد انتقاد خریداران بیمه قرار می‌گیرد، تاخیر و بی توجهی به تعهدات است، اما آمار‌هایی که معاون برنامه ریزی و نوآوری شرکت بیمه کوثر ارایه کرده، نشان می‌دهد که بیمه کوثر پس از فروش بیمه نیز در کنار خریداران بیمه مانده است. طاهری وسیه‌سری با بیان اینکه بیمه کوثر با ثبت نسبت خسارت ۵۳ درصد در پنج ماهه ۱۴۰۲، مبلغ ۲۷ هزار و ۲۰۵ میلیارد ریال خسارت به بیمه گذاران پرداخت کرده، گفت: در این بخش، سهم رشته‌های غیر زندگی ۸۸.۲ درصد و بیمه‌های زندگی ۱۱.۸ درصد از کل خسارت‌های پرداختی بوده است. وی افزود: با اتخاذ ترکیب مناسب فروش و مدیریت ریسک و با همت و تلاش معاونین، مدیران و کارکنان در ستاد و سرپرستی‌ها و نیز نمایندگان حقیقی و حقوقی این عملکرد تحقق یافته است.

برچسب: بیمه کوثرحق بیمهرقابت داغطاهری وسیه سریمدیریت ریسک

مطالب مرتبط

لس‌آنجلس
سایر

لس‌آنجلس در محاصره ۶ آتش‌سوزی ویرانگر

ژانویه 11, 2025
سایر

سواد رسانه‌ای در برنامه هفتم چه جایگاهی دارد؟

نوامبر 12, 2024
دیدار اسماعیل کریمیان با مدیران سنوپارس و اعلام آمادگی گروه رسانه ای “برای ایران” برای همکاری رسانه ای با این شرکت دانش بنیان
سایر

دیدار اسماعیل کریمیان با مدیران سنوپارس و اعلام آمادگی گروه رسانه ای “برای ایران” برای همکاری رسانه ای با این شرکت دانش بنیان

اکتبر 16, 2024
مجتبی توانگر، معاون مالی، حقوقی و مجلس وزات نیرو از آب‌شیرین‌کن ۱۰۰ هزار مترمکعبی طرح تأمین آب اضطراری سیستان و زاهدان بازدید کرد.
سایر

مجتبی توانگر، معاون مالی، حقوقی و مجلس وزات نیرو از آب‌شیرین‌کن ۱۰۰ هزار مترمکعبی طرح تأمین آب اضطراری سیستان و زاهدان بازدید کرد.

اکتبر 14, 2024
سایر

فرمانده اقتصادی ستاد پزشکیان کیست؟ / علی‌طیب‌نیا چگونه تورم را تک‌رقمی کرد؟

جولای 1, 2024
با استفاده از ظرفیت های اقتصادی رسیدن قله موفقیت آسان تر میکند
سایر

با استفاده از ظرفیت های اقتصادی رسیدن قله موفقیت آسان تر میکند

آوریل 27, 2023

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =

پربازدیدترین ها

نخستین همایش تخصصی مدیران ارتباطات شهرداری‌های كشور در تهران برگزار می‌شود

نخستین همایش تخصصی مدیران ارتباطات شهرداری‌های كشور در تهران برگزار می‌شود

می 11, 2025

انتخاب سردبیر

اسماعیل کریمیان

ضرورت تحول در بهره‌گیری از هوش مصنوعی در ایران: از کلیپ‌سازی طنز تا جهش علمی

آوریل 12, 2025
الگوی رهبری چین، به دنیای عدم قطعیت امید می بخشد

الگوی رهبری چین، به دنیای عدم قطعیت امید می بخشد

مارس 13, 2023
بایننس باید تا دو هفته دیگر فعالیت‌های خود را در مالزی متوقف کند

بایننس باید تا دو هفته دیگر فعالیت‌های خود را در مالزی متوقف کند

آگوست 1, 2021
استارت راکتور IR۲۰ اراک تایک سال آینده

استارت راکتور IR۲۰ اراک تایک سال آینده

اکتبر 3, 2021
لینک ها: | دانه روغنی | آیاسنشیال اویل | دکمه ساز | آیگاز | چوبیجات | شالرنگی | شیشه ها | پیلمیکر | تیبل اندچیر | پزشک | خرماها | گریس | ماهیپروری | طوطیبازار | میبدکاشی | جوورلیتهرانیان | آیروفرشیها | کروپیاز | زیراندازکده | تهرانچیلر | سریالسو | پیکنیک کو | پرنیانپوشان | پرسلانا | امارزیرانداز | Arad Branding

مردم حق‌ دارند از طریق اطلاعات دقیق و جامع به تصویری عینی از واقعیت دست یابند و آرای خود را آزادانه از طریق رسانه ‌های گوناگون فرهنگ و ارتباطات بیان کنند.

ارتباط با ما

  • ادرس ایمیل : didenews@gmail.com

لینک های مفید :

  • قوانین سایت
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • قوانین سایت
  • تماس با ما
  • درباره ما

میزان علاقه مندی ها :

اخبار اقتصادی 79%
اخبار ورزشی 86%
اخبار هنری 42%
اخبار فرهنگی 64%
اخبار گردشگری 95%