Search
  • خانه
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • بهداشت و سلامت
  • سبک زندگی
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • ورزشی
  • خانه
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • بهداشت و سلامت
  • سبک زندگی
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • ورزشی
استاد مازیارمیر دومین سمینار ملی برند خود را با عنوان ابر برند درسالن هتل قلب برگزار کرد.

استاد مازیارمیر دومین سمینار ملی برند خود را با عنوان ابر برند درسالن هتل قلب برگزار کرد.

فوریه 12, 2022
در اجتماعی
0
اشتراک در فیس بوکاشتراک در توییتر

استاد مازیارمیر در ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ دومین سمینار ملی برند خود را با عنوان ابر برند متحول کننده و اساسا مگاترندچیست و چه کاربردهای دارد؟! در سالن هتل قلب برگزار کرد.

به گزارش دیده نیوز : دکتر مازیارمیرپژوهشگر حوزه مگاترند در این همایش گفت:
بعنوان یک مشاور کسب و کار  از من پیرامون مگاترند سوال پرسیده می شود .
ابعاد آن چیست و تا کجا امتداد می یابد و مهمتر آنکه آیا هر برندی قابلیت رسیدن به مگا ترند شدن را دارد یا تاخیر و چرا؟
براستی واقعا مگاترند چیست ؟ و واقعا چه کاربرد های در جهان امروز دارد؟
ابتدا مگاترتد را در دو مرحله تجزیه و تحلیل کنیم .
اول
این واژه از دو کلمه مگا و ترند تشکیل شده است.
Trend یا ترندها به کلیه موارد و خدمات و محصولات و یا…… اطلاق می گردد که ارزش سیاسی یا اجتماعی و یا اقتصادی یا…… بسیار زیادی داشته و دارد و بصورت اسانسوری این قدرت بالقوه و بالفعل را در یک کشور و یا یک جامعه یا یک منطقه  از آن خود می کند را اینجانب تفسیر نموده ام
مازیارمیر به مگاترندها ابر قدرتهای متحول کننده را برچسب زده یک واژه دست ساز که تقریبا تمام معنی و مفهایم را از ابتدا تا انتهای مگاترندها را تا حدودی در بر می گیرد.
به نظر می رسد که خدمات و یا محصول و یا محصولات وابسته به دیجیتال مارکتینگ دقیقا همان خانواده بزرگ ترندها را این روزها می توانند به درستی تفسیر نماید خانواده های برندهای بزرگ و متحول کننده که تفکر بزرگی را برای کل کشور با خود به ارمغان اورده است.
بگذارید کامل تر مگاترند را از دریچه یک برند مورد واکاوی قرار دهیم در اینجا نگاهی دارم اجمالی به کتاب تویوتا یک تفکر است .
تولد و رشد و بهبود و بلوغ تویوتا ناشی از تفکر مگاترند است. آری تویوتا یک تفکر است و خلق کرولا کمری و پرادو و لکسوس و….
همه از مگاترندی بنام تویوتا نشات گرفته‌است افراد زیادی الهام بخش تویوتا بوده و هستند .
شاید بد نیست این نکته را متذکر شوم نسل اول و دوم و سوم و چهارم تویوتا همه مرده و یا بازنشسته شده اند این تفکر و این مگاترند تویوتا با سرعت بسیار زیادی در حال توسعه و بهبود و بصورت شاخص تمرکز روی آینده پژوهشی در کنار مدیریت دانش است.
تصاحب عنوان بهترین خودروی جهان یکی از دست آوردهای مگاترندی بنام تویوتا است
تویوتا یک تفکر است و شاید بخاطر همین در زمینه مسئولیت اجتماعی تا آنجا پیش رفته است که مردم ژاپن با احترام پیوسته از تویوتا نام می برند.
نکته بسیار مهم و پیچیده در مسیر مگاترندها این است که خانواده ترندها هر روز در حال تغییرات جزئی و یا کلی و اساسی هستند. آنها به پوست اندازی خو گرفته اند ود مقاله ای در مجله معتبر گاردین خواندم که مگاترند یعنی پوست اندازی نویسنده جان مک آرتور مگاترند را تفکر پوست انداز و اصلا خود پوست اندازی قلمداد می شود.
به نظر می رسد که چنین تغییرات و پیچیدگی های باعث ارزش افزوده ی بیشتر و بهتر و با چهار چوب های بهتری می گردد.
با چنین وضعیت شتابزده و خاصی  اساسا مشخص نیست در دهه های بعد چه اتفاق یا اتفاقاتی خواهد افتاد و یا مثلا چه اختراعاتی ساخته شده که برای بهبود و یا انقراض بشریت به کار گرفته خواهند شد.
به نظر می رسد که اساسا اهمیت مگاترندها در چنین دورانی ارزش بسیار بسیار حیاتی پیدا خواهند نمود.
اما مگاترند اساسا چیست؟
مگاترندها به دسته گسترده ای از تولیدات اختراعات و خدماتی وابسته به فناوری اطلاق می شود که در آینده نزدیک یا دور بصورت گسترده در صدر پرفروش ترین و پر مخاطب ترین  و پر درخواست ترینها اطلاق می شود.
باتوجه به مقاله اول مقاله می توان به فن آوری های گسترده تویوتا که حتی تا سالها بعد هم قابل استفاده نبوده و برای آینده محتمل رقم خواهند خورد.
شاید دور از واقعیت نباشد که در اینده بسیاری از سازمانها و یا شرکت ها و یا موسسات به مگاترندها گره خورده و در اینده همه آنها با آگاهی از مگاترندها به انها نگاه بسیار بسیار ویژه ای داشته باشند.
با پژوهش روی بیش از ۱۰۰ ها شرکت برتر جهان به این نتیجه می توان رسید که موفقیت و تحولات فناوری را طی سالیان اینده باید با توجه به سابقه و پیشرفت تکنولوژی و آینده پژوهی و مدیریت دانش و در نهایت مگاترندها می توان تا حدودی حدس زد.
متاسفانه موسسات و شرکت های ایرانی که در حوزه فناوری کار می کنند اساسا از مگاترند ها یا اطلاعاتی نداشته و یا به آن ایمان ندارند و یاد اعتقادی به مگاترندها اساسا ندارند.
باید فضای بیزینس و کسب و کار همراه با درک و فهم اطلاعات کافی در زمینه اینده پژوهی و مگاترندها بوده و خود را برای آینده محتمل که آبستن بسیاری از مسائل متفاوت است آماده نمود و حتی در این خصوص به استخدام مشاور مگاترند و آینده پژوه حرفه ای نیز اهتمام ورزید.
ما باید برآن باشیم که به فلسفه و تحقیق پیرامون مگاترندها یا ابر برندهای متحول کننده نگاه ویژه داشته باشیم و باور داشته باشیم که  برای ماندگاری و توسعه و بهبود فرآیندها راهی جز رصد مگاترندها نداشته و نداریم.
با رصد مگاترندهای جهان می توان الگوهای مناسب را انتخاب و در ایران با بومی سازی و منطبق سازی به اهداف کوتاه و بلند مدت بزرگی دست پیدا نمود.
کلینیک دکترمیر به عنوان اولین مشاور مگاترند در ایران این نوید را بشما هم وطن عزیز می دهد که محصول امروزه موسسات و شرکت ها و سازمانها ممکن است در ده سال آینده اصلا مشتری نداشته باشند مانند تولید لامپ تصویر و یا نوار کاست و یا آژانس های مسافرتی و حمل و نقل درون شهری و….بسیاری برندهای که به آنها تذکر دادیم اما ……
باید اذعان کنم که موسسات و شرکت ها و سازمانها برای بقا در آینده بایستی با آینده پژوهی و بررسی مگاترند ها برای آینده تلاش بسیار ی نموده و مانند تویوتا و یا سونی و یا مگاترندها برای یک صد سال آینده برنامه ریزی مدونی را در دیتور کار خود قرار دهند.
متاسفانه هر روز شاهد استارت آپ ها و لین استارتاپ های مختلف هستم که به علت عدم درک درست از همین مطلب و دقیقا عدم درک کافی و سه بعدی نسبت به مگاترند ها در  و عدم استفاده از مشاوران مگاترند با شکست جبران ناپذیری مواجه می شوند.

مطالب پیشنهادی

تفاهم‌نامه تحویل زباله خشك به كارخانه‌های سیمان در ۱۸ استان كشور مبادله شد

تصویب فوق‌العاده خاص برای كاركنان شهرداری‌ها در مجلس

برچسب: استاد مازیارمیر

مطالب مرتبط

روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور
اجتماعی

تفاهم‌نامه تحویل زباله خشك به كارخانه‌های سیمان در ۱۸ استان كشور مبادله شد

آوریل 26, 2025
مسعود نصرتی
اجتماعی

تصویب فوق‌العاده خاص برای كاركنان شهرداری‌ها در مجلس

آوریل 26, 2025
۱۴۰۴ نمایشگاه شهریران
اجتماعی

نمایشگاه شهریران اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۴ در محل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب برگزار خواهد شد.

مارس 10, 2025
اسماعیل کریمیان
اجتماعی

هوش مصنوعی و انقلاب در روابط عمومی: نقش کلیدی فناوری در مدیریت ارتباطات عصر جدید

مارس 8, 2025
وعده‌ای که صادقانه محقق شد
اجتماعی

وعده‌ای که صادقانه محقق شد

مارس 3, 2025
تجلیل از مهدی باقریان؛ مردی که روابط عمومی را با سکوتِ عاشقانه زنده نگه داشت
اجتماعی

تجلیل از مهدی باقریان؛ مردی که روابط عمومی را با سکوتِ عاشقانه زنده نگه داشت

مارس 1, 2025

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =

پربازدیدترین ها

نخستین همایش تخصصی مدیران ارتباطات شهرداری‌های كشور در تهران برگزار می‌شود

نخستین همایش تخصصی مدیران ارتباطات شهرداری‌های كشور در تهران برگزار می‌شود

می 11, 2025

انتخاب سردبیر

ملت شریف افغانستان، با تمام توان در رفع کمبودها و کمک به هموطنان خود کوشش کنید.

ملت شریف افغانستان، با تمام توان در رفع کمبودها و کمک به هموطنان خود کوشش کنید.

نوامبر 6, 2021
بیانیه جنبش یاران جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین در محکومیت سکوت  معنادار جامعه جهانی

بیانیه جنبش یاران جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین در محکومیت سکوت معنادار جامعه جهانی

ژانویه 24, 2022
ردیف ۶ سالن‌‌های اجرای جشنواره تئاتر فجر به اصحاب رسانه اختصاص دارد

ردیف ۶ سالن‌‌های اجرای جشنواره تئاتر فجر به اصحاب رسانه اختصاص دارد

ژانویه 17, 2023
نشست هم اندیشی اتاق های سه گانه تجاری استان تهران

نشست هم اندیشی اتاق های سه گانه تجاری استان تهران

فوریه 6, 2024
لینک ها: | دانه روغنی | آیاسنشیال اویل | دکمه ساز | آیگاز | چوبیجات | شالرنگی | شیشه ها | پیلمیکر | تیبل اندچیر | پزشک | خرماها | گریس | ماهیپروری | طوطیبازار | میبدکاشی | جوورلیتهرانیان | آیروفرشیها | کروپیاز | زیراندازکده | تهرانچیلر | سریالسو | پیکنیک کو | پرنیانپوشان | پرسلانا | امارزیرانداز | Arad Branding

مردم حق‌ دارند از طریق اطلاعات دقیق و جامع به تصویری عینی از واقعیت دست یابند و آرای خود را آزادانه از طریق رسانه ‌های گوناگون فرهنگ و ارتباطات بیان کنند.

ارتباط با ما

  • ادرس ایمیل : didenews@gmail.com

لینک های مفید :

  • قوانین سایت
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • قوانین سایت
  • تماس با ما
  • درباره ما

میزان علاقه مندی ها :

اخبار اقتصادی 79%
اخبار ورزشی 86%
اخبار هنری 42%
اخبار فرهنگی 64%
اخبار گردشگری 95%